
Pejabat Pegawai Daerah
Pejabat Pegawai Daerah
i. Mengatur kunjungan hormat kepada Pegawai Daerah (PA)
ii. Mengatur dan melaksanakan program-program majlis rasmi peringkat daerah dan negeri
ii. Mengatur dan melaksanakan program-program majlis rasmi peringkat daerah dan negeri
iii.Memastikan kelancaran urusan Pentadbiran dan Kewangan, Pengurusan Tanah dan Pelaksanaan
Projek-projek Pembangunan di Daerah.
Projek-projek Pembangunan di Daerah.
Unit Keselamatan
- Membantu KPPD Pengurusan sebagai S/U Keselamatan Daerah dan S/U Pengurusan dan Bantuan Bencana Daerah.
- Menyediakan laporan pemantauan dan menilai impak pelaksanaan Dasar Kerajaan dan Program untuk disampaikan kepada MKN Pengerusi Gerak Saraf Negara.
- Bertindak sebagai urusetia kepada :
- Majlis Keselamatan Daerah
- J/K Pengurusan & Bantuan Bencana
- J/K Menangani gejala sosial
- J/K Pendatang Tanpa Izin
- J/K Hal Ehwal Pengguna
- J/K Perpaduan
- J/K Penyakit berjangkit, merancang dan melaksanakan kempen-kempen bersama dengan agensi-agensi berkaitan
Unit Majlis & Keraian
- Menyelaras, mengatur dan melaksanakan program-program berbentuk sambutan, keraian dan majlis rasmi Kerajaan Negeri
dan Persekutuan di Peringkat daerah, mukim & kampung yang diuruskan oleh Bahagian Pembangunan Daerah. - Mengadakan pelbagai mesyuarat peringkat daerah.
Unit Pentadbiran & Kewangan
- Mengurus hal ehwal pentadbiran dan kewangan secara efektif dan efisyen supaya dapat meningkatkan kualiti pengurusan pentadbiran peringkat daerah.
- Mengawasi disiplin dan memproses tindakan tatatertib.
- Mengurus segala cuti kakitangan
- Menyedia dan memproses dokumen persaraan.
- Menyelaras kursus-kursus, seminar dan bengkel bagi meningkatkan kefahaman tentang dasar dan peraturan kerja semasa.
- Menyelaras Penilaian prestasi tahunan dan Panel Pengurusan Sumber Manusia (PPSM)
Unit Teknologi Maklumat
- Memberikan khidmat sokongan teknikal dalam teknologi maklumat dan komunikasi kepada penjawat awam dan komuniti
ke arah merealisasikan Program Kerajaan Elektronik di peringkat daerah. - Menyelaras dan mengawasi penggunaan sistem, peralatan komputer, server dan lain-lain yang berkaitan.
- Membangunkan dan mengemaskini Laman Web Jabatan.
- Menyediakan latihan untuk semua pegawai dan anggota termasuk latihan pengguna.